Monday, January 1, 2001

Beauty Bar

OK, anda dah ambil J-Prune, dah selesai melabur di tandas, sekarang anda perlu mandi. Sekarang apa yang anda perlukan ialah sabun. Ha, tetapi sabun Beauty Bar ZBM memang lain daripada yang lain.
Kenapa? Tak percaya? Baca dulu tau~!!
(Oh! Anda belum ambil J-Prune? Sila ke SINI ya?)



Resah dengan muka yang senang naik jerawat? Kulit sering gatal-gatal? Takut produk yang dibeli tak sesuai dengan kulit? Anda inginkan produk yang mampu beli tetapi berkualiti tinggi? Anda alah pada bahan kimia dalam kebanyakan pencuci muka?


Soalan-soalan begini selalu mempengaruhi anda membuat pilihan. Ragu-ragu?
Mari saya terangkan apa yang membuatkan sabun Beauty Bar ZBM lain daripada yang lain.
Sabun handmade ini diperbuat daripada bahan asli, terdiri dari ekstrak sireh dan bunga calendula yang diketahui khasiatnya khusus untuk kesihatan, kebersihan dan keanjalan kulit. Bila saya sebut handmade, maknanya ia buatan tangan menggunakan bahan-bahan asli dan alami, sabun ini tiada bahan kimia tambahan yang membahayakan kesihatan. Produk kami juga bertaraf GMP iaitu "Good manufacturing practice" suatu amalan sistem pengeluaran yang dijamin bersih dan selamat dan bertaraf antarabangsa. Sudah tentu ianya juga Halal.
Daun sireh: Telah digunakan secara meluas sejak zaman perubatan Melayu silam lagi. Diperakui nilai perubatannya oleh badan-badan kajian terkemuka di Malaysia seperti di UPM dan FRIM. Bahan utama pati minyak sireh mengandungi EUGINOL dan KAVIKOL (Bahan ini yang menimbulkan rasa pedar ketika mengunyah daun sireh. Bahan ini merupakan sejenis astrigent semulajadi dan anti-kuman. Dalam perubatan silam, minyak atau rebusan sireh merupakan antiseptik semula jadi). Bahan aktif di dalam sireh seperti FLAVANOID dan POLYPHENOL pula membantu mengurangkan kedutan dan menimbulkan kesan awet muda.
Bunga Calendula: Tumbuhan berbunga kuning ini di panggil 'pot marigold' kerana pokoknya yang renek. Ia dipanggil Calendula dari bahasa Latin kalendae kerana sering tumbuh pada awal bulan pada setiap tahun. Genus yang paling banyak digunakan untuk tujuan perubatan adalah dari genus calendula officinalis. Para pengkaji farmatologis berpendapat ekstrak bunga calendula mengandungi anti-viral, anti-radang dan anti-genotoksin yang biasanya terdapat dalam kosmetik dan boleh mengubah sesuatu sel genetik badan manusia dan mengakibatkan kanser. Dengan itu saintis bersependapat bahawa ekstrak calendula mempunyai bahan anti kanser. Calendula terbukti berkesan merawat jerawat, radang kulit, alahan, dermatitis, luka-luka dan pelbagai lagi masalah kulit.

Selesai mandi, anda sudah bersiap nak memulakan hari anda. Apa lagi yang anda perlukan?
Jom kita intai-intai SINI.